سوئیچ تمپر در دزدگیر اماکن چیست؟
نوشته شده توسط : پریسا راد

تمپر قلب یک سیستم امنیتی پنل امنیتی آن است و اگر به درستی کار نکند، برای صاحب خانه می‌تواند مشکلات بزرگی به وجود آورد. بهترین آنها، ممکن است نتواند آن طور که باید امنیت خانه را برقرار کند و حتی نتواند سیستم امنیتی را فعال کند. به همین دلیل است که بیشتر این پنل‌ها دارای سوئیچ تمپر هستند که نشان می‌دهد کسی پنل را دستکاری کرده است یا خیر. تا تنظیم مجدد این سوئیچ، سیستم کار نمی‌کند – اما این سوئیچ را می توان به راحتی خاموش کرد و ممکن است صاحب خانه نفهمد که چگونه این مسئله اتفاق افتاده است یا چگونه دوباره آن را تعمیر کند. خوشبختانه، این یک مشکل ساده است و نمی‌توان آن را یک مشکل جدی برای صاحب خانه حساب کرد.

سیستم دزدگیر اماکنسیستم دزدگیر اماکن

چرا در سیستم دزدگیر اماکن سوئیچ تمپر نصب می‌شود؟

از سوئیچ تمپر برای اینکه متوجه شوند که سیستم دزدگیر را دستکاری و غیر فعال کرده‌اند، استفاده می‌شود. معمولا از نوع سوئیچ‌های میکرو مکانیکی یا پلانگر استفاده می‌شود، اما ممکن است از سوئیچ‌های نوری یا مغناطیسی نیز استفاده شود. سوئیچ‌های تمپر معمولا نصب می‌شوند تا در هنگام برداشتن پوشش دستگاه، آن را تشخیص دهند. به عنوان مثال، برداشتن جلوی یک دتکتور حرکتی باعث فعال شدن سوئیچ تمپر می‌شود. در برخی از تجهیزات مانند پنل‌های دزدگیر اماکن ممکن است سوئیچ‌های تمپر برای تشخیص اینکه درب پنل دزدگیر باز شده است، در قسمت جلوی پنل نصب ‌شود، همچنین ممکن است در پشت پنل دزدگیر برای تشخیص زمان برداشتن پنل از روی دیوار نصب شوند.

 

 برای اینکه کارآمد باشد، باید سوئیچ های تمپر متصل شوند تا در صورت باز و بسته بودن امکانات، هشدار ارسال کنند. بیشتر تلاش ها برای دستکاری تجهیزات در زمان باز بودن تاسیسات اتفاق می افتد، بنابراین اتصال یک سوئیچ تمپر برای ارسال هشدار فقط در صورت فعال بودن سیستم دزدگیر امنیتی موثر نخواهد بود. در بعضی از موارد، سوئیچ‌های تمپر به یک “ورودی تمپر” اختصاصی در سیستم دزدگیر یا کنترل دسترسی وصل می‌شوند. در موارد دیگر ، چندین سوئیچ تمپر ممکن است در یک “حلقه تمپر” اختصاصی که به سیستم دزدگیر یا سیستم کنترل دسترسی متصل است، سیم کشی شوند.

محل قرارگیری سوئیچ تمپر کجاست؟

محل قرار گیری سوئیچ تمپر یکی از موضوعاتی است که در دوره های آموزش نصب دزدگیر اماکن مورد بحث قرار می گیرد. سوئیچ تمپر بیشتر پنل‌های امنیتی در زیر باتری‌ها، در همان محفظه قرار دارد. هنگامی که باتری‌ها برداشته می‌شوند، تنظیمات سوئیچ تمپر سیستم دزدگیر به هم می‌خورد. صاحب خانه‌ها که باتری‌ها را در پنل دزدگیر خود تغییر می‌دهند، باید اطمینان حاصل کنند که باتری‌های جدید را به درستی تنظیم کرده و سوئیچ تمپر را دوباره تنظیم کنند. اگر آنها این کار را نکنند، سیستم دزدگیر امنیتی به درستی و به طور دقیق نمی‌تواند کار کند. 

تمپر تمپر

مشکلات مربوط به دزدگیر امنیتی را کاهش دهید

در دوره نصب دزدگیر اماکن روش‌های نصب و راه اندازی دزدگیر امنیتی مناسب و راه‌های کاهش مشکلات مربوط به دزدگیر امنیتی آموزش داده می‌شود. یكی از راه‌های كاهش مشكلات پنل امنیتی این است كه اطمینان حاصل كنید، تنظیمات سوئیچ تمپر به هم نخورده باشد یا غیر فعال نشده باشد. بیشتر اوقات این سوئیچ در پشت باتری‌ها قرار دارد، اما در بعضی از آنها در جلو پنل دزدگیر قرار دارد که با با برداشتن پنل جلویی آنها هم برداشته خواهند شد.

یک شرکت امنیتی خانگی می‌تواند به رفع نگرانی‌ها کمک کند

هنگامی که سوئیچ تمپر دچار مشکل می‌شود، شرکت امنیتی‌ای که کار نظارت و پشتیبانی پنل دزدگیر را می‌کند می‌تواند کمک کند. اگر صاحب خانه اصول اولیه ایمنی را انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، ممکن است به عیب یابی و بررسی از جانب این شرکت‌ها نیاز داشته باشد. در کنار آن ، مهم است که شرکتی را انتخاب کنید كه بتواند این خدمات را ارائه دهد:

  • نظارت 24/7
  •  نصب و راه اندازی
  •  پاسخگویی سریع و موثر
  • استفاده از تجهیزات جدیدتر و مدرن‌تر
  • پشتیبانی قوی از مشتری

همه این موارد برای یک شرکت امنیتی بسیار مهم است و همچنین دریافت اطلاعات سریع در مورد مشکل مشتری می‌تواند به مشکلات مربوط به پنل دزدگیر و غیر فعال بودن تمپر را از جانب آنها به سرعت برطرف کند. وقتی صاحب خانه با یک شرکت امنیتی خوب قرارداد بسته است، نگرانی در مورد آنها بسیار کمتر است – و این می تواند به معنای آرامش بیشتر باشد.





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: